fredag 28 september 2012

Det här är nog inte början på något stort

Jag har försökt förut nämligen. Jag tänker mig att alltid att jag kommer tycka att det är förbannat kul att blogga. Så jag har startat kanske åtta stycken. Eller tre. 

Först startade jag en när jag var ca 13. En modeblogg (!) Det var ju tyvärr dömt att misslyckas. En modeblogg kräver något av följande:En enormt stor klädbudget / Att man kan sy kläder av typ ett lakan / Att man jobbar som moderedaktör / Att man är dotter till Natalie Schuterman / Att man kan klippa ihop kollage i photoshop av vad man skulle vilja köpa om man hade 13 000 kronor över.

Dessa sammanfaller sällan med att vara tretton och bo i Kristianstad. Jag hade en klädbudget på ca 200 kronor i månaden. Jag testade att sy en klänning av ett lakan men inte ens mamma kunde säga att den var fin. Jag jobbade inte som moderedaktör - jag var dotter till en sjukgymnast. Och jag hade inget som helst intresse av photoshop. Dessutom åkte jag kickboard till skolan. Kickboard + blogg ≠ välkänd modeblogg. Det är en naturlag, det borde jag också förstått.

Det blev ca fyra (visserligen mycket underhållande) inlägg. Jag skulle lämna ut adressen här om jag kunde komma ihåg den.

Försökte sedan starta lite andra bloggar. Gav upp. Hade ett seriöst återfall för kanske ett år sedan. Den var djup. Inklistrade låttexter i kursiv stil. Citat ur böcker. Obegripliga bilder av typ kvinnor på hästryggar i motljus. Första inlägget hette "ett" och lydde enligt följande: "Jag vet inte alls hur mycket jag kommer orkar vända ut och in på själen här. Vi får väl se." Just det, djup.

Jag vet mycket väl vad adressen var. Jag tänker inte dela med mig av den. Har någon slags skam i kroppen/självbevarelsedrift.

Andra saker jag har försökt men aldrig lyckats med: bli ballerina, släppa handen från näsan när jag dyker samt bli bilförare.

1 kommentar:

  1. Hej slottsfru. kan inte jag få adressen?
    Jag känner visst att detta är början på något stort.

    SvaraRadera