måndag 24 september 2012

FREDAGLÖRDAGSÖNDAG

Helgen som gick var lugn och fin och nästanvit, typ benvit eller äggskalsfärgad eller någon annan trendig nyans. Jag brukar inte vara så bra på att vara lugn och harmonisk men lyckades nästan. 


Blev bjuden på fredagsfika av hyresvärden aka Södra Tornet


Hängde extremt mycket med olika tänkare och drack absurda mängder te.


Hängde ensam i bar när jag inte blev serverad av Ruben och Camilla. Jag tror alltid att jag ska dricka rödvin och ha intellektuella samtal med mörkögda fransmän när jag står ensam i barer. Det händer aldrig. 


Var dödstrött på livet när jag gick hem i fredags, skulle in på Ica för att handla mat och möts istället av en Anton med massa matkassar som absolut vill bjuda på mat och vin. Sedan ramlade jag vidare till någon korridorsfest där jag ungefär inte kände någon alls. En stackars läkarstudent visade tecken på igenkänning och jag pratade sönder hans öron. Sedan kände jag att det var dags att gå hem.


KÖTTPLUGG med en kanske tiometers tidslinje på lördagen


Och världens bästa brunch på Vdala på söndagen


Hittade finaste förläggaren i tidningen Books & Dreams också

Och sedan var det måndag och tenta och nu leker livet igen och det där benvita är nog över för ett tag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar