onsdag 12 september 2012

Lägenhetsvisning, no II

Min kompis är tydligen mycket mer förtroendeingivande än vad jag är. När jag la ut mig själv på Blocket hände ingenting. När hon gjorde detsamma fick hon svar i överflöd. Hon skrev i rubriken att hon var skötsam, det är tydligen en bra grej att skriva.

I alla fall så tänkte jag att jag kunde ta vad hon ratade i sann gamanda. Så vi tittade på en lägenhet tillsammans. Det var ett rum i en tvåa som tillhörde en man i övre medelåldern. Min kompis tyckte inte det kändes så kul att bo där som 19-årig tjej, men jag såg potentialen och peppade mycket. Vi hade till och med fått referenser i form av numret till hans förra flickvän.

Så vi promenerade hem till honom. Han påstod att han hade städat hela dagen men ändå var lägenheten extremt smutsig. Vi visste så fort vi satt foten i hallen att det här inte var vårt blivande hem men då var vi fast. Han försökte hitta två rena glas: "Jag är inte så mycket för det här med att diska" och hade köpt kärleksmums. Vi satte oss ner och sedan pratade han och pratade och pratade. Fantastiskt trevlig och fantastiskt ensam man som förtjänar att någon flyttar in i hans rum. 

Men den personen är inte jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar